Opdrachtgevers

Vuisten in solidariteit
Natalie5_edited_edited_edited.png

Natalie Gallicola,
oprichter van de Stichting Meraki:

Deze dappere mensen, die de sprong wagen

om hun droom te volgen,

hebben vaak maar een klein beetje hulp nodig,

soms maar één kans, om zich te bewijzen.

Natuurlijk hebben onze deelnemers klanten nodig en daar kom jij
om de hoek

Onze starters hebben nog geen klantenbestand, geen netwerk in hun doelgroep en zoeken mensen die hen een kans willen geven. Dit gaat  niet ten koste van de kwaliteit van hun product of dienst, maar kan soms wel betekenen dat we extra afstemmen.

​

Wil jij hen helpen en de volgende keer als je een opdracht hebt, eens aan hen denken? Zo ja, check hier onze gemotiveerde en inspirerende ondernemers en wie weet ontmoeten we elkaar binnenkort.

Zaken doen met onze ondernemers?

Door de jaren heen hebben wij inmiddels een groot aantal verschillende ondernemers geholpen hun eigen bedrijf, veelal vanuit een bijstandsuitkering, op te zetten.

Ondanks het feit dat onze deelnemers klein moeten beginnen, zijn het allemaal professionele, gediplomeerde of gecertificeerde ondernemers.

De reden dat zij via Stichting Meraki starten is simpel. Bij Meraki kan een aspirant ondernemer ontdekken of het ondernemen bij hen past. Ook al ben je heel goed in je vak, het stukje ondernemerschap is iets dat meestal niet automatisch gaat. Daarnaast is de filosofie van Meraki dat iedereen moet kunnen starten zonder risico.

Dat betekent dat onze ondernemers gebruik maken van de faciliteiten van Meraki, ons pand, de hulp en begeleiding bij het zich eigen maken van ondernemersvaardigheden. Op deze manier hoeft de starter geen (huur)contracten aan te gaan of grote investeringen te doen, en dus geen lening af te sluiten.

Iedere week krijgt men workshops en trainingen waarin financiële administratie, social media, marketing en een ondernemersplan worden uitgelegd en men oefent. De meeste van hen zijn na ongeveer een half jaar in staat om een eigen bedrijf te voeren.

Bel